Het programma is toegesneden op je bedrijf
Een algemene training lost alleen algemene problemen op. Voor het oplossen van problemen in je bedrijf is een maatwerktraining de beste optie. Ik bied (incompany)trajecten die toegespitst zijn op jouw organisatie.
Levert het voldoende op?
Maak een afweging tussen de kosten van de training en de kosten van het probleem dat de training moet verhelpen. Probeer de mogelijke opbrengst uit te drukken in geld. Bij een Sales training zijn dat bijvoorbeeld meer geaccepteerde offertes en daarmee een bepaalde stijging van de omzet. En een training om de kennis bij te spijkeren of de motivatie te vergroten, verhoogt de productiviteit van de werknemer.
Hoe zorg je dat het iets oplevert?
Stap 1. Formuleer de trainingsdoelen
Het is belangrijk dat je samen met de trainer duidelijke trainingsdoelen opstelt waarmee je de training achteraf evalueert. Zorg dat de trainingsdoelen aansluiten bij de doelen van je bedrijf, de functie van je werknemer of zijn loopbaan.
Stap 2. Ontwerp het leertraject
Een succesvol leertraject bevat voldoende elementen uit de praktijk. De trainer kan meerdere herkenbare praktijkcases en -opdrachten opstellen. Samen met met leidinggevenden en werknemers komen we vast op een aantal bruikbare voorbeelden uit de praktijk.
Stap 3. Maak de transfer
Transfer wil zeggen dat je het geleerde overbrengt naar de praktijk. Hierin is een belangrijke rol weggelegd voor de leidinggevenden. Die weet de werknemer namelijk te motiveren en kan eventuele hindernissen wegnemen.
Stap 4. Evalueer het leertraject
De evaluatie vindt plaats op basis van de trainingsdoelen. Betrek daarin niet alleen de tevredenheid van de deelnemers, maar ook of de beoogde kennis en vaardigheden zijn blijven hangen. In het meest ideale geval kun je het resultaat uitdrukken in harde cijfers.
Deena trainingen biedt verschillende trainingen op het gebied van communicatie, klantbeleving, persoonlijke effectiviteit en management. In het onderstaande overzicht ziet u welke trainingen Deena trainingen onder andere kan geven binnen uw organisatie. Daarnaast bied Deena trainingen op maat gemaakte trainingen aan die qua inhoud aansluiten op de behoefte van uw organisatie.
DISC Training
Al meer dan 30 jaar gebruiken miljoenen mensen DISC profielen en instrumenten om meer over zichzelf en anderen te leren en te begrijpen. De basis van persoonlijk en professioneel succes ligt in het kennen van jezelf, het begrijpen van anderen en bewust zijn van de impact van je acties en gedrag op anderen.
Het DISC Model brengt voorkeursgedrag, sterke kanten en communicatiepatronen in beeld. Dit wordt gegroepeerd in vier hoofdstijlen, namelijk:
Je resultaten na een DISC training
Coaching
Als coach geef ik onder andere inzicht in de DISC gedrag stijlen. Ik richt me op het leren en begrijpen van de persoonlijke DISC stijl. Elke stijl heeft zijn eigen unieke, sterke punten en mogelijkheden om te groeien. Ik help mensen te leren hoe ze hun sterke punten beter kunnen benutten en deze op op een effectieve manier in te zetten.
Voorbeelden waarin ik mensen coach:
Naast het werken met DISC gebruik ik in mijn coachingsgesprekken de SMART methodiek. Hiermee kan ik medewerkers gericht helpen hun doelen inzichtelijk te krijgen en krijgen ze concrete handvatten hoe medewerkers hun doelen kunnen bereiken.
Communicatie Training
Tijdens de training communicatie leer jij welke verschillende communicatie stijlen er zijn en bij welke jij je prettig voelt. Je komt erachter hoe jij communiceert en wat je daar aan kunt verbeteren. Je verbetert je eigen skills zodat jij je communicatievaardigheden optimaal kunt inzetten om jouw doel te bereiken en jij je invloed kunt vergroten.
Je resultaat na de communicatie trainingen
Klantbeleving
Klantbeleving is belangrijk omdat het staat voor de wijze waarop een organisatie voldoet aan de verwachtingen van een klant. In het beste geval wordt er niet alleen aan de verwachting voldaan maar wordt de verwachting overtroffen. Naast alle onderscheidende kenmerken van producten of diensten blijkt de klantbeleving vaak een belangrijke reden om ergens klant te worden of te blijven. Klantbeleving staat voor een ervaring, een gevoel. klantgericht werken is een belangrijk aspect in de beleving die klanten hebben.
Je resultaten na de training klantgericht werken en communiceren
Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie!