Nathalie Deen

Waarom?


Het programma is toegesneden op je bedrijf

Een algemene training lost alleen algemene problemen op. Voor het oplossen van problemen in je bedrijf is een maatwerktraining de beste optie. Ik bied (incompany)trajecten die toegespitst zijn op jouw organisatie.

 Levert het voldoende op?

Maak een afweging tussen de kosten van de training en de kosten van het probleem dat de training moet verhelpen. Probeer de mogelijke opbrengst uit te drukken in geld. Bij een Sales training zijn dat bijvoorbeeld meer geaccepteerde offertes en daarmee een bepaalde stijging van de omzet. En een training om de kennis bij te spijkeren of de motivatie te vergroten, verhoogt de productiviteit van de werknemer.

Hoe zorg je dat het iets oplevert?

Stap 1. Formuleer de trainingsdoelen

Het is belangrijk dat je samen met de trainer duidelijke trainingsdoelen opstelt waarmee je de training achteraf evalueert. Zorg dat de trainingsdoelen aansluiten bij de doelen van je bedrijf, de functie van je werknemer of zijn loopbaan.

Stap 2. Ontwerp het leertraject

Een succesvol leertraject bevat voldoende elementen uit de praktijk. De trainer kan meerdere herkenbare praktijkcases en -opdrachten opstellen. Samen met met leidinggevenden en werknemers komen we vast op een aantal bruikbare voorbeelden uit de praktijk.

Stap 3. Maak de transfer

Transfer wil zeggen dat je het geleerde overbrengt naar de praktijk. Hierin is een belangrijke rol weggelegd voor de leidinggevenden. Die weet de werknemer namelijk te motiveren en kan eventuele hindernissen wegnemen. 

Stap 4. Evalueer het leertraject

De evaluatie vindt plaats op basis van de trainingsdoelen. Betrek daarin niet alleen de tevredenheid van de deelnemers, maar ook of de beoogde kennis en vaardigheden zijn blijven hangen. In het meest ideale geval kun je het resultaat uitdrukken in harde cijfers.

Mijn diensten 

 

Deena trainingen biedt verschillende trainingen op het gebied van communicatie, klantbeleving, persoonlijke effectiviteit en management. In het onderstaande overzicht ziet u welke trainingen Deena trainingen onder andere kan geven binnen uw organisatie. Daarnaast bied Deena trainingen op maat gemaakte trainingen aan die qua inhoud aansluiten op de behoefte van uw organisatie.

  DISC Training

Al meer dan 30 jaar gebruiken miljoenen mensen DISC profielen en instrumenten om meer over zichzelf en anderen te leren en te begrijpen. De basis van persoonlijk en professioneel succes ligt in het kennen van jezelf, het begrijpen van anderen en bewust zijn van de impact van je acties en gedrag op anderen.

Het DISC Model brengt voorkeursgedrag, sterke kanten en communicatiepatronen in beeld. Dit wordt gegroepeerd in vier hoofdstijlen, namelijk: 

  • Dominantie
  • Invloed
  • Stabiliteit
  • Consciëntieus

 

Je resultaten na een DISC training

  • Je leert welke DISC gedrags- en communicatiestijl u het meest gebruikt
  • Je ervaart wat uw sterke en zwakke kanten zijn
  • Je leert hoe je reageert op je omgeving
  • Je ervaart wat je van nature vermijdt en waardoor je gemotiveerd wordt
  • Je leert hoe je ideale (werk)omgeving eruit ziet
  • Je leert andere stijlen te herkennen
  • Je leert te reageren op andere gedragstijlen waardoor samenwerkingen soepeler verlopen

 

Coaching

Als coach geef ik onder andere inzicht in de DISC gedrag stijlen. Ik richt me op het leren en begrijpen van de persoonlijke DISC stijl. Elke stijl heeft zijn eigen unieke, sterke punten en mogelijkheden om te groeien.  Ik help mensen te leren hoe ze hun sterke punten beter  kunnen benutten en deze op op een effectieve manier in te zetten.

Voorbeelden waarin ik mensen coach:

  • Jezelf begrijpen
  • Sterke punten
  • Motivaties
    Wat motiveert je?
    Wat wil je echt?
    Gedrag word gedreven door behoefte elke stijl heeft andere behoeften hoe beter de behoefte word voorzien, hoe makkelijker het is om optimaal te functioneren.
  • Gedrag en behoefte onder stres
  • Communicatie tips
    Hoe kan men het beste met jou communiceren en met welke manier van communiceren heb je moeite. Ik geef je inzicht in je eigen manier van communiceren maar ook hoe je het makkelijkst met andere gedragstijlen kan communiceren. Op deze manier zullen je gesprekken effectiever en soepeler verlopen.
  • Inzicht in gebieden voor ontwikkeling
  • Toepassing van je eigen DISC stijl
  • Hoe herken ik gedrag stijlen van anderen

 

Naast het werken met DISC gebruik ik in mijn coachingsgesprekken de SMART methodiek. Hiermee kan ik medewerkers gericht helpen hun doelen inzichtelijk te krijgen en krijgen ze concrete handvatten hoe medewerkers hun doelen kunnen bereiken. 


Communicatie Training

Tijdens de training communicatie leer jij welke verschillende communicatie stijlen er zijn en bij welke jij je prettig voelt. Je komt erachter hoe jij communiceert en wat je daar aan kunt verbeteren. Je verbetert je eigen skills zodat jij je communicatievaardigheden optimaal kunt inzetten om jouw doel te bereiken en jij je invloed kunt vergroten.

Je resultaat na de communicatie trainingen

  • Je communiceert authentiek en met resultaat
  • Je leert het effect van positief taalgebruik en de invloed hiervan
  • Je krijgt diepgaand zicht op miscommunicatie en hoe je dit kunt voorkomen
  • Je ontdekt de impact van jouw non-verbale communicatie
  • Je leert verschillende communicatiestijlen gebruiken
  • Je vergroot jouw invloed op een creatieve manier

 

Klantbeleving

Klantbeleving is belangrijk omdat het staat voor de wijze waarop een organisatie voldoet aan de verwachtingen van een klant. In het beste geval wordt er niet alleen aan de verwachting voldaan maar wordt de verwachting overtroffen. Naast alle onderscheidende kenmerken van producten of diensten blijkt de klantbeleving vaak een belangrijke reden om ergens klant te worden of te blijven. Klantbeleving staat voor een ervaring, een gevoel. klantgericht werken is een belangrijk aspect in de beleving die klanten hebben.

Je resultaten na de training klantgericht werken en communiceren

  • Je communiceert persoonlijk, open en effectief met klanten
  • Je hebt inzicht in jouw manier van communiceren en het effect op anderen
  • Op het gebied van klantcontact heb je alle basisvaardigheden onder de knie
  • Je kunt je inleven in de klant en zijn verwachtingen
  • Je gaat beter om met lastige klantsituaties (weerstand)
  • Je krijgt inzicht in verschillende type klanten en hoe je deze moet benaderen

 

 


Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie!