Nathalie Deen


Mijn diensten 

 

Deena biedt verschillende trainingen op het gebied van communicatie, klantbeleving, persoonlijke effectiviteit en management. In het onderstaande overzicht ziet u welke trainingen Deena onder andere kan geven binnen uw organisatie. Daarnaast bied Deena op maat gemaakte trainingen aan die qua inhoud aansluiten op de behoefte van uw organisatie.

  

DISC Training

Al meer dan 30 jaar gebruiken miljoenen mensen DISC profielen en instrumenten om meer over zichzelf en anderen te leren en te begrijpen. De basis van persoonlijk en professioneel succes ligt in het kennen van jezelf, het begrijpen van anderen en in het bewust zijn van de impact van je acties en gedrag op anderen.

Het DISC Model brengt voorkeursgedrag, sterke kanten en communicatiepatronen in beeld. Dit wordt gegroepeerd in vier hoofdstijlen, namelijk: 

  • Dominantie
  • Invloed
  • Stabiliteit
  • Consciëntieus

 

Je resultaten na een DISC training

  • Je leert welke DISC gedrags- en communicatiestijl u het meest gebruikt
  • Je ervaart wat uw sterke en zwakke kanten zijn
  • Je leert hoe je reageert op je omgeving
  • Je ervaart wat je van nature vermijdt en waardoor je gemotiveerd wordt
  • Je leert hoe je ideale (werk)omgeving eruit ziet

 

Coaching

Als coach geef ik onder andere inzicht in de DISC gedrag stijlen. Ik richt me op het leren en begrijpen van de persoonlijke DISC stijl. Elke stijl heeft zijn eigen unieke, sterke punten en mogelijkheden om te groeien.  Ik help mensen te leren hoe ze hun sterke punten beter  kunnen benutten en de zwakke punten van hun stijl aan te passen.

Voorbeelden waarin ik mensen coach:

  • Jezelf begrijpen
  • Sterke punten
  • Motivaties
    Wat motiveert je?
    Wat wil je echt?
    Gedrag word gedreven door behoefte elke stijl heeft andere behoeften hoe beter de behoefte word voorzien, hoe makkelijker het is om optimaal te functioneren.
  • Gedrag en behoefte onder stres
  • Communicatie tips
    Hoe kan men het beste met jou communiceren en met welke manier van communiceren heb je moeite. Ik geef je inzicht in je eigen manier van communiceren maar ook hoe je het makkelijkst met andere gedragstijlen kan communiceren. Op deze manier zullen je gesprekken effectiever en soepeler verlopen.
  • Inzicht in gebieden voor ontwikkeling
  • Toepassing van je eigen DISC stijl
  • Hoe herken ik gedrag stijlen van anderen

 

Naast het werken met DISC gebruik ik in mijn coachingsgesprekken de SMART methodiek. Hiermee kan ik medewerkers gericht helpen hun doelen in kaart te krijgen en ze helpen hoe ze concreet hun doelen kunnen behalen.


Communicatie Training

Tijdens de training communicatie leer jij welke verschillende communicatie stijlen er zijn en bij welke jij je prettig voelt. Je komt erachter hoe jij communiceert en wat je daar aan kunt verbeteren. Je verbetert je eigen skills zodat jij je communicatievaardigheden optimaal kunt inzetten om jouw doel te bereiken en jij je invloed kunt vergroten.

Je resultaat na de communicatie trainingen

  • Je communiceert authentiek en met resultaat
  • Je leert het effect van positief taalgebruik en de invloed hiervan
  • Je krijgt diepgaand zicht op miscommunicatie en hoe je dit kunt voorkomen
  • Je ontdekt de impact van jouw non-verbale communicatie
  • Je leert verschillende communicatiestijlen gebruiken
  • Je vergroot jouw invloed op een creatieve manier

 

Klantbeleving

Klantbeleving is belangrijk omdat het staat voor de wijze waarop een organisatie voldoet aan de verwachtingen van een klant. In het beste geval wordt er niet alleen aan de verwachting voldaan maar wordt de verwachting overtroffen. Naast alle onderscheidende kenmerken van producten of diensten blijkt de klantbeleving vaak een belangrijke reden om ergens klant te worden of te blijven. Klantbeleving staat voor een ervaring, een gevoel. klantgericht werken is een belangrijk aspect in de beleving die klanten hebben.

Je resultaten na de training klantgericht werken en communiceren

  • Je communiceert persoonlijk, open en effectief met klanten
  • Je hebt inzicht in jouw manier van communiceren en het effect op anderen
  • Op het gebied van klantcontact heb je alle basisvaardigheden onder de knie
  • Je kunt je inleven in de klant en zijn verwachtingen
  • Je gaat beter om met lastige klantsituaties (weerstand)
  • Je krijgt inzicht in verschillende type klanten en hoe je deze moet benaderen

 

 


Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie!